Un panou imens anunţă că lucrările la ultimii 3 kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti au demarat, iar oficiali din cadrul Companiei de Autostrăzi au confirmat acest lucru. ”S-a dat drumul la proiectul tehnic, care durează 4 luni. În timpul ăsta trebuie să obţinem autorizaţia de construcţie şi să se aprobe PUZ-ul. Muncitorii vor intra în şantier în iunie-iulie. În acest moment se forează pentru a se lua probe din sol. Vor urma din vară 18 luni de excuţie”, a declarat pentru www.ziarulevenimentul.ro surse din cadrul CNADNR.
Ultimii 3 km. vor costa 129 milioane de lei şi vor fi realizaţi de grecii de la Aktor şi de românii de la Eurocontruct.
Pe 19 iulie 2012, s-a inaugurat Autostrada Bucureşti-Ploieşti, deşi lucrarea se oprea cu 11,5 km înainte să ajungă în Capitală. Mai exact, pe Centura de Nord, în Ştefăneşti. În următorii doi ani, italienii de la Pizzaroti au mai reuşit să înainteze cu încă 6,5 km, după care s-au oprit şi s-au certat cu autorităţile pe bani. În aceste condiţii, pe 10 iunie 2014, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Dan Şova, a reziliat contractul cu ei.
Din acel moment, lucrările au fost abandonate, iar cele patru benzi, trasate şi iluminate, se opresc acum fix în câmp. Mai sunt de construit 3 km., plus două poduri, până când şoseaua de viteză va ajunge pe strada Petricani, din Capitală.