În ultima ședința de guvern a fost adoptată hotărîrea privind exproprierile care mai erau necesare pentru modernizarea Centurii București în zona de nord (Chitila-Militari și Colentina-A2). Această hotărîre era în curs de elaborare/promovare din noiembrie 2014, iar lipsa ei a fost principalul motiv pentru care proiectul de lărgire a centurii între DN7 și A1 (Chitila și Militari) este pseudo-blocat de un an și jumătate, a declarat Cătălin Drulă, consilierul pe infrastructură a premierului Dacian Cioloș.
Potrivit lui Drulă, sunt 6 proiecte care trebuie accelerate pentru a completa inelul Bucureștiului. Primul pas era adoptarea hotărârii de guvern de expropriere pentru a debloca modernizarea sectorului Chitila-Militari cu termen auto-impus pentru data de 20 aprilie. Al doilea proiect este cel al lărgirii între DN2 (Colentina) și A2 (autostrada București-Constanța) contract reziliat în februarie 2015 (din cauza insolvenței constructorului) și ne-relicitat până astăzi! „Aici este necesară o revizuire a proiectului tehnic și apoi licitarea construcției. Contractul pentru revizuire ar trebui să fie semnat săptămâna viitoare, ceea ce ar însemna un al doilea termen respectat”, susține Drulă
.
Al treilea proiect este pasajul peste DN1A/Mogoșoaia care era prevăzut a fi realizat începând cu anul 2009, dar unde contractul a fost reziliat acum câțiva ani și lucrările nu au mai fost reluate. La orele de vîrf se fac cozi interminabile pentru că e doar un giratoriu la sol. Și aici trebuie o aducere la zi a proiectului tehnic și apoi licitate lucrările.
Al patrulea proiect și cel mai mare este modernizarea inelului sudic de Centură, adică dublarea la 2 benzi pe sens, pasaje denivelate la toate intersecțiile și (posibil) drumuri colectoare astfel încît accesul să nu se mai facă direct în centură. Studiul de fezabilitate este în fază finală și Guvernul speră să se desemneze un constructor până la sfârșitul anului.
Mai sunt și proiectele giratoriului suspendat de la Domnești și cel al giratoriului la sol de la Tunari (una dintre faimoasele „intersecții mortale”).