CNADNR a emis autorizaţiile de construire pentru loturile 1 şi 3 ale autostrăzii Sebeş – Turda, ale căror lucrări fuseseră sistate în octombrie 2015.
“Reamintim că sistarea şi întârzierile înregistrate în cadrul acestor loturi au ca și cauze principale finalizarea cu întârziere a Proiectelor Tehnice de către Antreprenori, obținerea cu dificulatate a avizelor și/sau acordurilor necesare în vederea emiterii Autorizației de construire”, a precizat CNADNR.
Reprezentanții Companiei de Autostrăzi susțin că determiante pentru obţinerea acestor avize şi autorizaţii au fost prevederile OUG nr. 7/2016 – act normativ care însă a fost adoptat în 26 martie – privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
“De asemenea, menţionăm că aceste contracte de lucrări sunt de tip FIDIC GALBEN (proiectare și execuție), iar în conformitate cu prevederile Contractului, Antreprenorul trebuie să proiecteze și să execute lucrările aferente. În perioada următoare va fi emis Ordinul de reîncepere al lucrărilor. Pentru finalizarea proiectului Sebeş – Turda au fost obţinute Autorizaţiile de construire în data de 05.04.2016 şi pentru sectoarele 2 şi 3 ale Lotului 2. De asemenea, se fac demersurile necesare pentru obţinerea Autorizaţiei de construire necesară Lotului 4”, a mai precizat CNADNR.
Lotul 1 are 17 km iar până în prezent a fost finalizată proiectarea pentru Secțiunile B (km 14 – km 17) și C (km 0 – km 0+300), precum și pentru Nodul Rutier Sebeș.
Traseul autostrăzii traversează localitățile Sebeș, Alba Iulia și Ciugud. Pe acest lot se vor realiza lucrările de drum, nodul rutier Alba Sud, continuitatea drumurilor existente, podețe, lucrări hidrotehnice, relocări, protejări, utilități, lucrări de iluminat și instalații electrice aferente autostrăzii, parcări de scurtă durată, sistem inteligent de control de trafic, lucrări de protecția mediului și siguranța circulației.
Totodată, vor fi construite 4 poduri cu lungimi de peste 100 m, dintre care cel mai mare, peste râul Mureș, va măsura 622 m.
Investiția presupune și angajarea a 320 persoane din zonă.
Lotul 3 are o lungime de 12,5 km iar traseul său străbate raza municipiului Aiud. Proiectul prevede realizarea a două noduri rutiere, care vor lega autostrada de DN1: Nodul Aiud (km 44+730) și Nodul Unirea (km 53+215).
În plus, pe acest lot vor fi realizate 20 de poduri, dintre care două, cu lungimi de 713 m și respectiv 702 m, peste râul Mureș. Vor mai fi construite două spații de servicii, conform documentației tehnice.
Realizarea lucrărilor va avea și un impact social benefic pentru comunitățile locale, prin crearea a peste 270 de locuri de muncă.
Tărăgănate de 2 ani, lucrările ar fi trebuit terminate deja
Inițial, ordinele de începere a lucrărilor pentru pentru loturile 3 și 4 au fost emise în luna mai 2014 iar pentru loturile 1 și 2, în decembrie 2014.
Iată cine sunt constructorii și cât costă lucrările – cofinanțate 85% din Fondul de Coeziune:
Lotul 1 (17 km): Antreprenorul lucrării este Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcții SRL iar valoarea contractului, de 541.739.137,21 lei, fără TVA;
Lotul 2 (24,25 km): Antreprenorul lucrării este Asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL iar valoarea contractului este de 549.332.494 lei, fără TVA;
Lotul 3 (12,45 km): Antreprenorul lucrării este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA iar valoarea contractului este de 420.511.921,44 lei, fără TVA;
Lotul 4 (16,3 km): Antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. – PORR Bau GmbH iar valoarea contractului este de 470.004.894,83 lei, fără TVA.