Stihl, creştere peste aşteptări. Trend de ieftinire a motoutilajelor

Compania Stihl România a anunţat o creştere cu 16% a afacerilor pentru primele nouă luni ale anului, o creştere peste estimările precedente. “Până la sfârşitul anului mergem pe acelaşi scenariu de creştere”, a declarat Ioan Mezei (foto), director general Stihl România.

Una dintre cele mai spectaculoase creşteri s-a înregistrat pe motocoase, de 36% în volum.

Întrebat de revista Constructiv dacă în condiţiile actuale de concurenţă şi de creştere a cererii pentru produsele Stihl, se pot scumpi motoutilajele, directorul citat a răspuns: “Dimpotrivă. Din ce văd pe această piaţă, e posibil un trend de ieftinire a motoutilajelor”.

Cât priveşte factorii care au condus la creşterea mare a rulajului actual, directorul a spus că aceştia sunt scăderea TVA, creşterea economică dar şi finalizarea unor construcţii în sectorul rezidenţial.

Ponderi

“În cazul motocoaselor, creşterea spectaculoasă a fost dată şi de vremea ploioasă, astfel că a crescut iarba mai mult”, a adăugat Mezei.

Cea mai mare valoare a rulajului a fost în continuare dată de motoferăstraie. Pe de altă parte, o pondere foarte mare a rulajului este acoperită de consumabile. Aici putem exemplifica prin lanţurile sau şinele pentru motoferăstraie, firele pentru motocoase, uleiuri etc. Acestea dețin o pondere de circa 50% din cifra de afaceri a companiei.

motoferastrau-stihl

Reamenajare magazine şi service-uri

Anul 2016 a fost pentru Stihl România un an al redefinirii conceptuale a reţelei de magazine şi service-uri. Acesta presupune reamenajarea, la un nivel calitativ superior a magazinelor, pentru unele dintre ele, cu suprafața de minim 80 de metri pătrați, existând și posibilitatea transformării într-un concept denumit de companie “flagship store Stihl”. De la începutul anului au fost reconfigurate după noile standarde de merchandising peste 50 de magazine şi au fost lansate oferte pentru anul viitor pentru încă 60 de unităţi.

Partea interesantă este şi aceea că România devine astfel un reper pentru grup pe acest tip de proiecte.
Îmbunătăţirea se face și în zona de service. Pe plan local există circa 350 de magazine în care se vând produsele, iar din acestea, cam 300 dispun de ateliere de service.

baia-mare-stihl

“Am mers mai departe cu reconfigurarea şi am refăcut anul acesta 21 de ateliere de service, anul trecut reuşind aceleaşi operaţiuni doar pentru 15 ateliere din ţară. Estimăm că efortul investiţional de anul acesta pentru refacerea atelierelor de service s-a ridicat la 250.000 de euro”, a declarat director general Stihl România.

service-stihl-2

Amintim că în țara noastră există în prezent peste 500.000 de utilizatori ai produselor Stihl, cifră record pentru piața românească.

90 de ani

Pe plan internaţional, Stihl a anunţat creşteri globale de 5,4%, la sfârşitul lunii august, nivelul afacerilor trecând deja de 2,4 miliarde de euro.

Compania a anunţat în 2015, la nivel internațional, o creştere de 8,9%, atingând o cifră de afaceri record de 3,25 miliarde de euro. Compania germană intenţionează să investească 1 miliard de euro în dezvoltare până în 2018. Investițiile globale de anul trecut au atins 235 milioane de euro, cel mai ridicat nivel din istoria companiei.

Anul acesta compania împlinește 90 de ani, fiind înfințată în 1926 de Andreas Stihl în Stuttgart. Stihl România este o companie deținută 100% de firma mamă și a fost înființată în 1997. În prezent Stihl România importă motounelte sub brandurile Stihl și Viking.