Să trecem peste…

Ne mirăm că nu se prea construiesc autostrăzi. Problema e că lipsesc chiar şi investiţiile mici în infrastructura rutieră dar care marchează viaţa de zi cu zi a mii de angajaţi şi a zeci de companii la care aceştia lucrează. La începutul lunii mai, mari companii internaţionale din parcul industrial Tetarom III de lângă Cluj, din comuna Jucu (de unde a plecat Nokia) au ameninţat că ar putea să plece şi ele, aşa cum a făcut-o marele producător de telefoane mobile. Vorbim de nume mari precum De’Longhi, Robert Bosch, Karl Heinz Dietrich International şi multe altele. Motivul? Angajaţii pierd foarte mult timp prin traversarea căii ferate cu barieră iar TIR-urile cu marfă… de asemenea. Şi problema nu este de azi – de ieri, problema există de 10 ani. Se promite că se rezolvă, că se face pasarelă şi pasaj dar nu se întâmplă nimic. O situaţie similară e cu bariera dintre şoseaua Petricani şi Bucureşti Nord. Un pasaj spre centre de afaceri precum Swan Offices, Global City şi alte ansambluri de birouri din zona Pipera-Tunari unde îşi au sediu companii de renume precum eMag, Flanco, Coca-Cola, Michelin şi multe altele. Vorbim de investiţii de sute de milioane de euro în aceste construcţii de pe urma cărora primăriile îşi trag an de an impozite pe măsură. Acestea sunt însă doar două exemple mai sonore de pasaje amânate. Mai sunt şi altele. Pentru unele proiecte de pasaje s-au primit bani de la UE dar autorităţile locale nu au dat încă aprobări. La câte impozite se iau doar pe construcţii, ca să nu mai punem la socoteală impozitele plătite de respectivele companii, se puteau construi zeci de pasaje care să treacă peste calea ferată. Când vine însă vorba de avize, autorităţile nu fac însă decât să treacă peste…