Prima imagine cu viitorul pod de peste Dunăre, de la Brăila

Oficialitățile județului Tulcea au prezentat macheta viitorului podul care va lega Tulcea de Brăila, investiție de o jumătate de miliard de euro. Delegația condusă de ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, a susținut prezentarea investițiilor de importanță majoră pentru județtul menționat, iar pe lângă proiectul podului s-a discutat și despre drumul expres Constanţa-Tulcea-Brăila și centura ocolitoare a oraşului Babadag.

„Mi-aş dori ca lucrurile să ne fie clare şi să dispară semnele de întrebare care au fost puse de locuitorii judeţului Tulcea, cum că această investiţie ar avea o doză de risc. Nu are nicio doză de risc, podul este pe un drum clar, această investiţie se va realiza, fiind un obiectiv atât de importanţă strategică, cât şi cea economică, o investiţie reper pentru România, respectiv al patrulea pod ca importanţă al Europei”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu.

Lungimea totală a Proiectului este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principala din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La această se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
De o parte şi de altă vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adaugă lungimii podului suspendat.

Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zona mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de altă, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având de câte 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afară digurilor Dunării.

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces în lungime de câte 110,00 metri fiecare.
Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.