Aktor a terminat autostrada urbană

AKTOR, filiala de construcție a grupului ELLAKTOR, a finalizat secțiunea București – Ploiești, Sector 1, km 0+000 – km 3+325; Nod Centura București km 6+500 și Nod Moara Vlăsiei km 19+500,a Autostrăzii A3 București – Brașov, ultima parte esențială care face legătura cu rețeaua națională de drumuri, permițând accesul direct din strada Petricani către Ploiești și facilitând în mod semnificativ interconexiunea Municipiului București cu restul țării.

Secțiunea București – Ploiești, Sector 1, km 0+000 – km 3+325; Nod Centura București km 6+500 și Nod Moara Vlăsiei km 19+500, a Autostrăzii București – Brașov, având un buget de 128.999.489,05 LEI, constă într-o autostradă de 3,325 km cu cinci intersecții, două pasaje superioare și un pod peste Valea Saulei și este proiectată și construită pentru a spori siguranța rutieră. Proiectul intitulat «Proiectare și Execuție, finalizare Autostrada București – Brașov, Secțiunea București – Ploiești, Sector 1, km 0+000 – km 3+325; Nod Centura București km 6+500 și Nod Moara Vlăsiei km 19+500»a fost co-finanțat de către Statul Român și Uniunea Europeană și a fost implementat sub supravegherea atentă a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Este o adevărată onoare pentru AKTOR să prezinte încă un proiect important de infrastructură care să îmbunătățească rețeaua națională de autostrăzi din România. Având 17 ani de prezență în țară, AKTOR este dedicat nu numai să realizeze construcții solide și fiabile, dar cel mai important, legături trainice de încredere reciprocă. Suntem mândri să oferim astăzi încă un alt proiect care susține dezvoltarea și aduce valoare vieții cotidiene a oamenilor și așteptăm cu nerăbdare să contribuim în continuare la consolidarea infrastructurii din România”, a declarat Alexandros Exarchou, Directorul General Executiv al AKTOR

În prezent, AKTOR are patru proiecte în curs de construcție în România, Drumul Național Baia Mare – Sighetu Marmației și Calea Ferată Brașov – Simeria, secțiunea Micăsasa-Coșlariu, care sunt în mare parte finalizate, Autostrada Sebeș – Turda, precum și Calea Ferată Ilteu – Gurasada 2C.

Din 2002, când AKTOR și-a început activitatea în România, s-a angajat în realizarea a nouă proiecte de construcție importante și a oferit locuri de muncă directe la peste 700 de persoane din țară. Proiectele de autostrăzi și lucrările de reabilitare a drumurilor naționale includ Autostrada A3 / secțiunea Petricani-Popasului, reabilitarea DN6 Sectorul de drum Drobeta Turnu Severin – Lugoj, secțiunea Domașnea – Caransebeș, reabilitarea drumul național DN17, precum și Centura Rutieră în zona de nord a Municipiului București. Una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură ale societății AKTOR din zona cea mai vastă a Municipiului București a fost realizarea Stației de Epurare a Apelor Uzate București, una dintre cele mai mari de acest tip, cu o capacitate de tratare de aproximativ 1.750.000 locuitori echivalenți. Mai mult decât atât, AKTOR a finalizat, de asemenea, proiecte imobiliare rezidențiale, fabrici si clădiri comerciale pe teritoriul României.

În zona Balcanică, AKTOR are un rol majorîn viitorul infrastructurii cu 13 proiecte de autostrăzi și de cale ferată aflate în construcție în România, Republica Cehă, Serbia, Albania și FYROM, aducând Sudul și Estul Europei mai aproape prin modernizarea infrastructurii de transport public din regiune.

La rândul lor, reprezentanții CNAIR spun că au recepționat lucrările la sectorul de autostradă București – Ploiești, km 0+000 (Intersecție Petricani) – km 3+325, Nod Centură București și Nod Moară Vlăsiei.

Cei 3,3 km se vor alătura altor circa 3,2 km deja finalizați, din apropierea strada Popasului și până la Centură. În total, cei circa 6,5 km de la Centură și până în șoseaua Petricani vor avea câte trei benzi pe sens (fără bandă de urgență) și două noduri: la intersecția cu Popasului și un sens giratoriu la intersecția cu strada Gherghiței.

La intersecția cu Șoseaua Petricani autostrada se va termina într-o intersecție în „T” semaforizată, cu bretele dedicate pentru virajul la stânga, atât de pe autostradă, cât și de pe Șoseaua Petricani.