Tirrena Scavi va construi Varianta de Ocolire Timișoara

CNAIR SA a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Timișoara Sud. Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția este TIRRENA SCAVI SpA. Valoarea contractului este de272.432.921,95 LEI fără TVA, echivalentul a 58 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro fără TVA. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru executța lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Antreprenorul câștigător este de 10 ani.

Lungimea totală a obiectivului este de 25,69 km. Traseul proiectului Varianta de ocolire Timișoara Sud se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timis, pe raza municipiului Timișoara si a localitatilor Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă si Ghiroda.

Pe lângă beneficiile locale, Varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe viitoarea autostradă Arad – Timişoara – Lugoj.

Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel, varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul. 

Date Tehnice:

Viteza de proiectare este de minim 80 km/h iar următoarele elemente geometrice definesc platforma profilului transversal tip:

–     parte carosabilă                                                  m         2×3,50             7,00

–     acostamente                                                       m         2×1,50             3,00

       din care: banda de incadrare                           m         2×0,75             1,50

Total lățime secțiune transversală (platforma)           m         10,00

În profil longitudinal, varianta de ocolire va urmări terenul natural cu un rambleu cu înălțime medie de 1,50 m. Structura rutieră va fi dimensionată pentru o perioadă de perspectivă de 15 de ani și va fi comparată din punct de vedere tehnico-economic cu următoarea structură:

  • 4 cm beton asfaltic MAS 16 (mixtura asfaltica stabilizata)
  • 6 cm  beton asfaltic deschis cu criblura BAD 20 (beton asfaltic deschis)
  • 14 cm anrobat bituminos AB 31.5 (Anrobat bituminos cu criblură)
  • 30 cm piatra sparta
  • 30 cm balast
  • 15 cm strat de forma din balast

La drumurile intersectate de varianta de ocolire, au fost prevăzute intersecții la nivel tip girație și intersecții la nivel tip „cruce”.

Ø  Intersecțiile la nivel tip girație au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

–      km 0+290 – intersecție cu strada Freidorf.

Ø  Intersecțiile la nivel tip „cruce” au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

–      km 14+110 – intersecție cu DC 152 (drumul se va clasa ca drum județean);

–      km 16+510 – intersecție cu DC 98 (calea Urseni);

–      km 22+810 – intersecție cu drumul care face legătura între localitatea Moșnița Veche și localitatea Ghiroda.

Legătura între varianta de ocolire și rețeaua rutieră a regiunii traversate este prevăzuta a se realiza printr-un sistem de noduri rutiere.