Brașov: soluție pentru legarea zonei Sălii Sporturilor de cartierul Tractorul

Zona Sălii Sporturilor din Brașov va fi legată de cartierul Tractorul de un pasaj hobanat iar o parte din trafic va fi trecută în subteran, scrie www.bizbrasov.ro.

„Zilele trecute, am avut o discuție cu cei care fac studiul de fezabilitate cu privire la soluția optimă pentru realizarea acestui pasaj. Varianta discutată cu specialiștii, și aprobată în Comisia Circulație a municipiului Brașov, este o combinație între scenariul 2 și 3.  Astfel, traseul pasajului va ocoli stația electrică de pe fosta platformă Tractorul. De asemenea, dinspre Bulevardul Gării, accesul se va face cu două bretele. În acest context, cele trei benzi ale Bulevardul Gării, de pe sensul de mers spre Gară, vor fi trecute în subteran. Cel târziu în 15 martie, proiectantul va  prezenta studiul de fezabilitate pentru această variantă”, a explicat primarul Brașovului, George Scripcaru, citat de publicația amintită.

Pasajul va avea o lungmie totală de 761 de metri, iar 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendată, diferența fiind lungimea rampelor de acces. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, respectiv peste linii, unde deschiderea va fi de 160 de metri. Înălțimea pilonului principal, care va susține cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri.

Varianta agrată prevede ocolirea stației de transformare, astfel că pasajul va avea o curbură, dar și amenajarea unui pasaj subteran pe B-dul Gării, respectiv pentru cei care vor să își continue drumul către Făget și astfel să se poată face racordul cu cele două benzi de urcare pe pasaj. Pe partea dinspre Gară, urcarea pe pasaj se va face doar dinspre Vlahuță, iar coborârea va avea sens doar spre Vlahuță cu continuarea drumului spre Centru pe strada Hărmanului.

Pasajul va avea 4 benzi, câte 2 pe sens și piste pentru bicicliști. Pistelele pentru bicicliști vor fi mai speciale. Astfel, conform proiectului preliminar, una va fi în spirală, pentru coborâre spre gară, iar cealaltă va fi normală, însă nu va urma traseul auto spre pasaj, ci este proiectată prin spatele Sălii Sporturilor și apoi va intra pe pasajul propriu-zis.

În conformitate cu stiul de trafic efectu de proiectant, odată cu deschiderea circulației pe acest pasaj, încărcarea intersecției 13 Decembrie – Independenței va scădea de la 125% la 75,6%. Conform măsurătorilor, traficul pe strada Hărmanului nu va suferi modificări, ținând cont că circulația de pe pasaj va fi direcționat către această zonă.