Pro Infrastructură: Proiectanții serioși stau deoparte de Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov

La licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov proiectanţii serioşi au stat deoparte din cauza faptului că au existat erori și neconcordanțe în documentație, contractul a fost complet debalansat, erori şi neconcordanţe în documentaţie, iar valoarea estimată este foarte mică, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructuă.

”La licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov proiectanţii serioşi au stat deoparte, fiind depusă o singură ofertă (Consitrans, n.r.). Principalele cauze: contractul complet debalansat, numeroasele erori şi neconcordanţe din documentaţie, valoarea estimată foarte mică sau modalitatea de plată doar la finalul serviciilor prestate. În cadrul solicitărilor de clarificări din partea celor interesaţi, aceştia au ridicat problema valorii estimate de CNAIR pentru acest contract extrem de complex (57 milioane lei), sub 1% din valoarea investiţiei”, a transmis, luni, Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit organizaţiei, pentru o pregătire temeinică în special pentru o autostradă montană, cele mai bune practici vorbesc despre procente de 3-5%.

”În plus, Compania de Drumuri a omis să includă formularele financiare pentru studiile geotehnice la tunele, nefiind clar dacă aceste sume consistente au fost incluse sau nu în valoarea estimată. De asemenea, prevederile contractuale sunt extrem de avantajoase pentru CNAIR şi dezavantajoase pentru ofertanţi. Compania de Drumuri va putea solicita studii suplimentare la discreţie, va putea opri în orice moment plăţile în funcţie de finanţarea de la bugetul de stat, va putea modifica, suspenda şi rezilia contractul după bunul plac, în timp ce proiectantul nu va avea parte de aceleaşi pârghii contractuale în cazul în care CNAIR nu îşi face treaba, neavând posilibilitatea de a solicita daune financiare. Plăţile se vor face doar la finalizarea studiilor de teren, geotehnice, de fezabilitate, a acordului de mediu sau proiectului tehnic. Cu alte cuvinte, prestatorii vor trebui să vină de acasă cu zeci de milioane de lei până să fie plătiţi (dacă vor fi plătiţi, existând şi posibilitatea ca statul să nu bugeteze respectivele sume)”, a mai precizat organizaţia.

Reprezentanţii Pro Infrastructură consideră că, ”deşi CNAIR ar fi avut ocazia să repare multe dintre aceste neajunsuri prin răspunsurile clarificări, a decis să nu o facă, motivând că este perfect normal ca prevederile contractuale să îi avantajeze”.

”Concluzia este previzibilă şi în acelaşi timp tristă: competiţia sănătoasă a fost anulată, iar singurul ofertant, Consitrans, este recunoscut pentru marile probleme în a livra proiecte de calitate şi la timp (spre exemplu A7 Ploieşti-Bacău sau A13 Sibiu-Făgăraş)”, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastrcutură.

 

 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit o ofertă la licitația pentru completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic necesare construcției tronsonului de autostradă Ploiești – Brașov, a anunțat luni Ministerul Transporturilor. Durata contractului va fi de 46 de luni.

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor anunță că astăzi, 09.11.2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru «Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov»”.

Până la termenul limită a fost depusă o ofertă de către agentul economic CONSITRANS SRL.

În cadrul Contractului vor fi realizate:

• Completarea/ Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF);

• Elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) ;

• Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).

Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 48.802.551,33 – 57.674.833,39 lei fără TVA.

Durata contractului este de 30 luni pentru Completare/Revizuire Studiu de fezabilitate și de 16 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție. Comisia de Evaluare, de la nivelul CNAIR, va analiza oferta în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice, mai informează Ministerul Transporturilor.