Patru oferte au fost depuse la contractul pentru studiul de fezabilitate al podurilor peste Prut de la Stânca, Fălciu, Bumbăta și Răducăneni între România și Republica Moldova, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Contractul pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a fost scos la licitație pe 19 ianuarie 2024 pentru valoarea de 6,4 milioane lei (aprox. 1,6 milioane lei fiecare dintre cele 4 loturi). Este a doua licitație, prima procedură fiind anulată în toamna anului trecut după cum Economedia a explicat aici. La a doua licitație, proiectanții au depus zeci de clarificări și au întrebat CNAIR detalii despre acordurile dintre Guvernele României și Republicii Moldova pentru intfrastructura rutieră, cum vor face studiile pe celălalt mal al Prutului și ce avize trebuie să obțină de la Chișinău.
,,Au fost depuse astăzi șase oferte pentru proiectarea (Studiu de Fezabilitate) a 4 noi poduri peste Prut !
– Pod Stânca (RO) –Costești (MD);
– Pod nou Bumbăta (RO) – Leova (MD);
– Pod Fălciu (RO) – Leca (MD);
– Pod Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD)
Cei 6 ofertanți sunt:
1. Asocierea RUTIER CONEX XXI S.R.L. (LIDER) – SC TOTAL ROAD SRL (ASOCIAT)
2. SC ARTEHNIS SRL
3. Asocierea SC PROIECT – CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (LIDER) – SC TQM MANAGEMENT SRL (ASOCIAT)
4. DONPREST COM SRL
5. SC TOTAL BUSINESS LAND SRL
6. SC LIKE CONSULTING SRL
Valoarea însumată a celor 4 contracte este de 1,61 milioane de lei (făra TVA), iar perioada contractuală pentru elaborarea fiecarui Studiu de Fezabilitate este de 12 luni.” – Cristian Pistol.
Primul pod nou cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi construit la Ungheni, în județul Iași, parte a Autostrăzii Unirii (A 8), iar CNAIR a primit trei oferte de la constructori. Al doilea pod la profil de 4 benzi va fi la Albița (jud. Vaslui) cel actual urmând să fie scos din uz după finalizarea podului nou.
Luna trecută, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu a dat detalii despre cele patru noi poduri peste Prut :
1. Pod nou Stânca (RO) -Costești (MD)
Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E
2. Pod nou Bumbăta (RO) -Leova (MD)
Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
3. Pod nou Fălciu (RO) -Leca (MD)
Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
4. Pod nou Răducăneni (RO) -Bărboieni (MD)
Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni
Termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.
În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici:
–pod rutier nou
–drum de legătură la infrastructura existentă
–punct control frontieră
Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați.