Se conturează proiectul autostrăzii de la București la Giurgiu, conform declarațiilor directorului general al CNIR, Gabriel Budescu. Această autostradă va conecta Bucureștiul cu Giurgiu și va facilita circulația către Grecia sau Bulgaria.
Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București-Giurgiu (partea studiului de fezabilitate) va fi publicat în această săptămână, conform unui interviu acordat Radio România Actualități.
Gabriel Budescu a menționat că proiectul va fi promovat în curând, iar documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse este în pregătire. Această conexiune modernă va extinde rețeaua de drumuri până la Autostrada A0 București Sud sau chiar până la Autostrada A1 București-Pitești și A2 – Autostrada Soarelui.
Se va realiza o analiză detaliată, luând în considerare mai multe variante de traseu, inclusiv legătura cu viitorul Drum de mare viteză București-Alexandria, A1 București-Pitești și A2 București-Constanța, pentru a identifica cea mai viabilă soluție din punct de vedere tehnic și financiar.
Profilul autostrăzii sau al drumului expres va fi determinat după finalizarea Studiului de Fezabilitate. Dacă prognozele de trafic indică necesitatea unei autostrăzi, se va opta pentru această variantă.
În plus, se va analiza utilizarea unor soluții inovatoare precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), iar se va prezenta o evaluare a materialelor de construcții, fie din import, fie din producție locală.
Pentru structurile și soluțiile tehnice, se va investiga utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă, precum beton produs în România sau bitum importat. Caietul de sarcini pentru Drumul de mare viteză București-Giurgiu va fi publicat în dezbatere publică săptămâna viitoare pentru a primi feedback din partea pieței înainte de lansarea licitației în SEAP, conform declarațiilor lui Gabriel Budescu.
Proiectul autostrăzii București-Giurgiu este gestionat de CNIR, iar studiul de fezabilitate este estimat să dureze între 18 și 24 de luni. CNIR se concentrează pe dezvoltarea infrastructurii de transport rutier pentru a asigura deplasări sigure și eficiente, în conformitate cu standardele europene, contribuind la dezvoltarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T) și la realizarea obiectivelor strategice ale UE privind creșterea economică.