Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a publicat astăzi în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) anunțul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că drumul va avea o lungime de 73 de kilometri și va conecta Autostrada Moldovei (A7) cu Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați (DEx6).
Detalii despre proiect
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este stabilit pentru 28 octombrie 2024, iar contractul, în valoare de 5,3 miliarde de lei (fără TVA), va permite câștigătorului să finalizeze lucrările în maximum 42 de luni. Aceasta include șase luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția propriu-zisă.
Proiectul va cuprinde o serie de construcții esențiale pentru infrastructura rutieră, printre care 57 de poduri și pasaje, două parcări de scurtă durată, două spații de servicii, un Centru de Întreținere și Coordonare și un Centru de Monitorizare și Informare.
Prima licitație a CNIR
Acesta este primul proiect de infrastructură rutieră gestionat direct de CNIR, iar documentația pentru licitație include noi criterii de evaluare. Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a explicat că, pe lângă oferta financiară (40% din punctaj), oferta tehnică (60%) va fi evaluată pe baza unor factori care reflectă angajamentele față de obiectivele de dezvoltare socială și protecția mediului.
Printre acești factori se numără:
- Creșterea incluziunii sociale (6%): angajarea forței de muncă locale, șomeri sau persoane cu dizabilități.
- Reducerea emisiilor de CO2 (5%): utilizarea materialelor sustenabile.
- Utilizarea utilajelor hibrid sau electrice (5%).
- Implementarea tehnologiei Building Information Modeling (BIM) (6%).
Deși proiectul va fi licitat într-un singur lot, antreprenorul va avea posibilitatea să deschidă traficul pe segmente funcționale pe măsură ce acestea sunt finalizate.
Conexiuni și finanțare
Drumul Expres Focșani-Brăila face parte dintr-un proiect mai amplu denumit „Milcovia Expres”, care urmărește să conecteze Focșaniul de orașe precum Galați și Giurgiulești. Proiectul este inclus în Master Planul General de Transport al României și are drept scop îmbunătățirea condițiilor de trafic și creșterea siguranței rutiere.
Finanțarea va fi asigurată prin fonduri europene, în cadrul Programului Transport 2021-2027.