Proiectul Park and Ride de la Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, inițiat de Consiliul Județean Cluj și finanțat de Primăria Cluj-Napoca, se apropie de finalizare, cu întârziere față de termenul stabilit inițial. Conform anunțului primarului Emil Boc din iulie 2023, proiectul, atribuit firmei TCI Contractor General, ar fi trebuit să fie finalizat până în septembrie 2024, însă lucrările continuă și se estimează că vor fi gata până la sfârșitul anului.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în septembrie 2023, dar întârzierile au fost explicate de primarul Boc într-o conferință de presă, acesta menționând că responsabilitatea aparține proiectanților, nu constructorilor. Cu toate acestea, Emil Boc nu a oferit detalii suplimentare despre natura acestor probleme.
Circulația pe strada Traian Vuia revenită la normal
La data de 21 octombrie 2024, restricțiile de circulație impuse pe strada Traian Vuia pentru desfășurarea lucrărilor au fost ridicate. Primarul Emil Boc a anunțat pe Facebook redeschiderea circulației pe patru benzi și a mulțumit firmei constructoare pentru progresul realizat. De asemenea, acesta a subliniat beneficiile pe termen lung ale Park and Ride-ului, care va contribui la reducerea poluării și a traficului în Cluj-Napoca, oferind o alternativă de transport eficientă pentru cei care tranzitează orașul.
„Cei care vor pleca în direcția Baia Mare, Bistrița sau Suceava nu vor mai fi nevoiți să ia autocare din alte zone ale orașului, economisind timp și contribuind la reducerea poluării. Park and Ride-ul va permite tuturor celor care doresc să intre în oraș să își lase mașina la intrare și să folosească transportul public”, a precizat primarul într-un mesaj video.
Detalii tehnice și financiare ale proiectului
Park and Ride-ul, situat pe strada Traian Vuia, include 863 de locuri de parcare, dintre care 788 pentru autovehicule obișnuite, 37 pentru persoanele cu dizabilități și 30 pentru vehicule electrice și hibride. De asemenea, proiectul prevede opt peroane pentru autobuze și infrastructura necesară pentru transportul public.
Valoarea inițială a contractului pentru execuția lucrărilor a fost de 72,4 milioane de lei, dar în august 2024, costurile au crescut la 99,7 milioane de lei din cauza ajustării indicatorilor tehnico-economici. Printre motivele creșterii bugetului se numără modificările aduse la infrastructura de incendiu, devierea rețelelor electrice, precum și adăugarea unor dotări suplimentare, cum ar fi stațiile de încărcare pentru vehicule electrice și aparate de ticketing.