CNAIR va semna contractul pentru Centura Timișoara Vest cu constructorul turc Nurol

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este pregătită să semneze contractul pentru proiectarea și execuția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest cu firma turcă Nurol Insaat Ve Ticaret AS, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins și ultima contestație depusă de ARL Cluj, parte a grupului Strabag.

Decizia CNSC, publicată pe 3 ianuarie 2025, permite CNAIR să avanseze procedurile pentru semnarea contractului, conform prevederilor noii Legi a Achizițiilor Publice, care interzice amânarea semnării contractului din cauza contestațiilor. Totuși, ARL Cluj poate depune o contestație la Curtea de Apel București.

Istoricul licitației pentru Centura Timișoara Vest

Aceasta este a doua contestație depusă de ARL Cluj la licitația pentru Varianta Ocolitoare Timișoara Vest. Prima contestație a fost înregistrată încă din etapa de depunere a ofertelor, în martie 2024. La rândul său, constructorul Precon (parte a grupului Selina) a depus două contestații, solicitând acces la documentele de evaluare a ofertelor. CNSC a admis parțial aceste cereri, permițând accesul la documentele Comisiei de evaluare, dar nu și la oferta constructorului turc Nurol.

În urma reevaluării ofertelor, Nurol a fost confirmat drept câștigător al licitației în octombrie 2024, iar decizia a fost validată de Curtea de Apel București pe 25 octombrie.

Detalii despre proiect

Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport 2021-2027. Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,9 kilometri și va fi finalizată în 30 de luni, dintre care 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Pe traseul centurii vor fi construite:

  • un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 (750 m lungime totală);
  • un pasaj peste DN6 și CF 133 (450 m);
  • un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m);
  • patru noduri rutiere, incluzând conexiuni cu DN69/E671, DN6, DN59A și Radiala Nouă de Vest/C30.

Experiența constructorului turc

Nurol Insaat Ve Ticaret AS are o experiență semnificativă în infrastructura rutieră din România. Compania a finalizat, cu o ușoară întârziere, lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania (13,5 km), lucrează conform graficului pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (14 km) și urmează să înceapă lucrările pe lotul finanțat prin PNRR al Autostrăzii Unirii (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, 25 km).

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat încă din octombrie 2024 desemnarea constructorului: „S-a desemnat câștigătorul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor”, a scris acesta pe rețelele sociale.