Makyol accelerează lucrările la Autostrada Sibiu – Făgăraș: șantier deschis pe un nou tronson

Construcția Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș avansează cu deschiderea unui nou șantier. Compania turcă Makyol a demarat lucrările pe tronsonul 3 al autostrăzii, care se întinde pe aproape 18 kilometri între localitățile Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus (DJ 105B). Potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, acest segment ar urma să fie finalizat în termen de trei ani.

Mobilizare pe șantier

În prima fază a lucrărilor, antreprenorul turc a adus pe șantier 45 de muncitori și 32 de utilaje, urmând să intensifice ritmul pe măsură ce proiectul avansează. Construcția include realizarea a 27 de structuri, iar în prezent se lucrează la podețe, structuri și drumuri tehnologice.

„Constructorul turc (MAKYOL İNSAAT SANAYİ TURİZM VE TİCARET ANONİM SİRKETİ) este mobilizat cu 45 de muncitori și 32 de utilaje pe șantierul unde a început construcția sectorului de autostradă dintre Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B). Construcția acestui lot trebuie să fie finalizată în 36 de luni“, a precizat Cristian Pistol.

Detalii despre Autostrada Sibiu – Făgăraș

Autostrada Sibiu – Făgăraș are o lungime totală de 68,04 kilometri și este împărțită în patru tronsoane:

  • Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G) (14,25 km);
  • Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) (19,92 km);
  • Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km);
  • Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km), plus un drum de legătură cu DN1 (5,6 km).

Pe traseul autostrăzii vor fi construite 7 noduri rutiere (Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș), 24 de poduri peste autostradă, 63 de poduri peste alte obstacole (cursuri de apă, drumuri), 12 viaducte, precum și 2 centre de întreținere și coordonare, 4 zone de parcare dotate cu toalete și un punct de sprijin.

Makyol, prezent pe mai multe șantiere din România

Compania turcă Makyol nu este la primul proiect de infrastructură rutieră în România. Aceasta lucrează și pe Autostrada Transilvania, unde este responsabilă de secțiunea ce include Tunelul Meseș – cel mai lung tunel rutier din România (2,38 km). De asemenea, Makyol se ocupă și de tronsonul 1 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, între Boița și Avrig (DJ 105G), precum și de Lotul 3 Pietroasele – Spătaru (13,9 km) din Autostrada A7 Ploiești – Buzău, unde colaborează cu un alt antreprenor turc, Nurol.