Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat luni atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila, investiție estimată la aproximativ 4,29 miliarde de lei (aproximativ 900 milioane de euro, fără TVA). Contractul a fost câștigat de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company, condusă de constructorul român UMB.
Drumul expres va avea o lungime de 73,5 kilometri, fiind realizat într-un singur lot, ceea ce îl face cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit printr-un contract unic în România. Durata contractului este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, cu o perioadă de garanție de 5 ani.
Proiectul are o particularitate: întreaga lucrare a fost scoasă la licitație într-un singur tronson, pentru a evita problemele generate de împărțirea în secțiuni multiple, cum ar fi concurența pentru resurse sau întârzierile de coordonare între constructori. „Noi am hotărât să-l licităm dintr-un singur tronson de 73 de kilometri pentru că este într-o zonă de câmpie. Terenul de umplutură e destul de problematic de găsit acolo. Dacă erau doi sau trei constructori, riscăm să se canibalizeze între ei sau să ofere aceeași resursă de material”, a explicat Gabriel Budescu, director CNIR.
Drumul Expres Focșani – Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei A7 (Ploiești – Pașcani), podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila – Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța.
Proiectul va include:
-
Un drum de legătură cu DN23, lung de aproximativ 2,2 km (două benzi de 3,5 m fiecare și acostamente de 1 m).
-
Șase noduri rutiere, dintre care două de mare viteză (Focșani – A7 și legătura cu Drumul Expres Buzău – Brăila).
-
57 de lucrări de artă (poduri, pasaje, viaducte) cu lungimi între 32 și 627 m.
-
Perdele forestiere pe direcția vânturilor dominante.
-
Dotări pentru utilizatori, inclusiv parcări de scurtă durată și spații de servicii, precum și un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Valoarea lucrărilor pe kilometru se ridică la aproximativ 14 milioane de euro, un nivel comparabil cu alte proiecte de infrastructură rutieră de mare viteză din România, explică CNIR.