Au început lucrările la centura ocolitoare a Bacăului

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, și directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, au inaugurat luni, 30 mari, lucrările de construcţie la Centura rutieră ocolitoare a municipiului Bacău, proiect în valoare de 88 de milioane de euro. Lucrarea va fi efectuată de compania turcă Eko Insaat Ve Tic As.

Varianta ocolitoare, pentru care au existat mai multe proiecte începând din anul 2001, modificate ca urmare a unor dispute politice, are în actuala soluţie tehnică aprobată lungimea de 30,7 km, dispuşi pe două axe. Investiţia, ce face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din judeţul Bacău, primăria municipiului incluzând-o în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, este finanţată prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat. Pentru ca acest obiectiv să fie realizat cu fonduri europene, a trebuit să fie integrat într-o viitoare autostradă. Ca urmare, şoseaua de centură a Bacăului face parte din coridorul paneuropean IX, care va lega rutier sudul de nordul Europei.

Ministrul Dan Marian Costescu a vorbit de unele probleme birocratice, avize, autorizații, care se vor obține în următoarele 2-3 luni. „Pe hârtie, arată foarte bine, important este că deja, de astăzi, nu mai vorbim despre hârtie. Pe bucățile pe care avem front de lucru, acum trebuie să-l vedem pe constructor cum o să lucreze mai departe. Acum, e un proiect care pare să aibă o dinamică foarte bună, avem o învigorare de la ministerul Transporturilor, avem tot sprijinul de la Consiliul Județean”, a declarat minsitrul Transporturilor.

Liviu Mirea, directorul general al Primacons SRL – Egnatia Odos SRL, asocierea de firme care asigură dirigenția de șantier, a explicat de la intersecția cu DN 11, 7 km până în DN 2, centura va fi cu câte o bandă pe sens. De la intersecția cu DN2, se merge spre autostrada care va veni de la Focșani spre Roman. Aici, profilul va fi de autostradă, dar în prima etapă, se face doar calea a doua, cu o bandă de dus și două de întors. Apoi, centura merge până la legătura cu DN2E, unde va fi o intersecție cu drumul spre Vaslui, se continuă până la punctul în care se va ieși de pe viitoarea autostradă. Mai departe, centura Bacăului se întoarce la DN2 și ca continua spre DN15. La început, vor lucra circa 30 de persoane, dar se va ajunge la 500, în perioada de mobilizare maximă.