Marius Marin şi Monica Popescu, VELUX România: Se folosesc tot mai multe suprafețe vitrate în construcții

Cumpărătorul din România începe să înțeleagă cât de importante sunt lumina naturală și aerul proaspăt pentru o locuință sănătoasă.

De 20 de ani, mai precis din 19 mai 1997, VELUX România aduce un plus de lumină și aer proaspăt în casele din România și din Republica Moldova. Compania are sediul central și depozitul la Brașov, alegerea unui oraș din centrul țării fiind de la început o decizie strategică pentru distribuirea optimă a produselor.

De-a lungul celor 20 de ani, toți cei inspirați de spațiul ludic al mansardei au descoperit că podurile întunecoase pot fi transformate în spații calde și luminoase, iar posibilitățile de amenajare sunt nelimitate.

Compania este liderul pieţei locale a ferestrelor de mansardă şi a avut în anul 2016 o cifră de afaceri de circa 5 milioane de euro. Reprezentanţii companiei estimau lunile trecute o creştere de 10% a cifrei de afaceri pentru anul în curs.

Pentru a afla mai multe noutăţi despre companie am vorbit cu Monica Popescu și Marius Marin, aceştia fiind Directori Regionali VELUX pe zona de sud, respectiv de nord a României. Cei doi au o experiență comercială îndelungată în cadrul companiei, fiind parte a acesteia încă din anul 2007, respectiv din 2008.

Din aprilie, compania a lansat pe plan local o nouă gamă de ferestre de mansardă eficiente energetic, cu geam termoizolant, alcătuit din trei foi de sticlă. Cum a primit piaţa noua gamă?

Noi am lansat geamul termoizolant cu trei foi de sticlă ca răspuns la cerințele pieței. Am căutat să oferim clienților un produs accesibil. Dacă în trecut, ferestrele cu geam eficient energetic puteau fi achiziționate, cu precădere, de clienții Premium, în prezent, cu noile produse din gama Standard Plus, și clienții cu posibilități mai limitate se pot bucura acum de ferestrele cu geam termoizolator din trei foi de sticlă. Produsele au fost foarte bine primite de piață.

Puteţi să ne oferiţi câteva exemple concrete de proiecte unde au ajuns produsele companiei în acest an?

Sigur că sunt exemple foarte multe și bune despre care putem discuta și aș menționa Bucuresti și Ilfov, zone aflate acum într-un proces continuu de dezvoltare imobiliară. Lucrăm cu dezvoltatori imobiliari cărora le-am recomandat produsele noastre, atât pe case, cât și pe blocuri cu mansardă, și, împreună cu ei, am reușit să realizăm niște proiecte foarte interesante, dintre care amintim:
– Pipera Residential Park
– New Residence Drumul Taberei
– Cartierul Austriac
– Avangarde Forest Pipera
– Catted Residence
– Militari Residence
– Apollo Residence

Vă rog să scoateţi în evidenţă câteva specificităţi/diferenţe între ariile pe care le acoperiţi (Nord versus Sud). Zonele nu sunt tocmai uniforme nici ca dezvoltare economică şi nici în privinţa climatului.

Este adevărat că fiecare zonă are specificul ei, însă, dacă ne referim la piața noastră, nu am observat diferențe între partea de nord și cea de sud a țării, în ceea ce privește preferințele clienților pentru produsele cu trei foi de sticlă. Putem vorbi despre diferențe arhitecturale și de preferințe ale clienților pentru acoperiș înclinat, diferite stiluri de mansardă, abordări diferite a ceea ce înseamnă locuirea la mansardă.

În partea de sud a țării avem de a face cu o pantă a acoperișului mai mică, sub 30 de grade, ceea ce face ca ideea de mansardă să fie abordată într-un alt stil. Aici vorbim despre un spațiu mai generos în mansardă, cu ferestre de mansardă montate mai sus în acoperiș datorită pereților interiori cu înălțime mai mare de 1,7 m.

În acest caz, ferestrele de mansardă inundă camera cu lumină naturală și oferă proprietarilor de mansarde un spațiu ludic, un spațiu în care preferă să își petreacă timpul. Observăm că oamenii încep să înțeleagă cu adevărat beneficiile luminii naturale. Astfel, pe lângă sursele alternative de iluminat natural (ferestre verticale, pereți vitrați, lucarne), aceștia aleg, de cele mai multe ori, și ferestre de mansardă, deoarece oferă încăperilor o altă dinamică, schimbând spațiul într-un loc sănătos, atractiv, relaxant și boem. Practic, fereastra de mansardă oferă clientului posibilitatea de a folosi lumina naturală ca element de design, pentru a oferi plus valoare încăperii.

Cât despre partea de nord țării, aici găsim acoperișuri cu pante mai mari, începând de la 40 de grade, ceea ce face ca mansarda să ne ofere un spațiu generos pe care îl putem exploata la maxim cu ajutorul produselor noastre.

Din perspectiva dumneavoastră, care sunt cele mai importante schimbări din piaţa de construcţii a ultimilor 2-3 ani? Cum au influenţat aceste schimbări afacerile companiei?

Cumpărătorul din România începe să înțeleagă cât de importante sunt lumina naturală și aerul proaspăt pentru o locuință sănătoasă. Se folosesc din ce în ce mai multe suprafețe vitrate în construcții și acoperișul este un element constructiv către care toată lumea își îndreaptă atenția, pentru a-l folosi ca spațiu vitrat, iar VELUX oferă soluții foarte interesante pentru acest segment.

Trebuie să amintim și faptul că mediul online a devenit o sursă de informare și inspirație foarte bună pentru orice client.

Concret, cum vă educaţi clienţii?

Întrega noastră echipă este preocupată de educația proprietarilor de mansarde și facem toate eforturile ca aceștia să știe ce să aleagă în materie de ferestre, dar nu ne oprim aici pentru că și izolarea termică, hidroizolarea sau climatul interior sunt elemente importante care, netratate corespunzător, pot duce la lucrări de izolare greșit efectuate.

Astfel, am încercat, prin diferite mijloace, să educăm clienții, să-i responsabilizăm, creând materiale în acest sens. Așa a apărut broșura ”Sfaturi și recomandări pentru un drum rapid și ușor la mansarda ta luminoasă”, “Să locuiești la mansardă – o idee bună!” – un material prin care răspundem punctual tuturor îndoielilor sau temerilor celor care și-ar dori o locuință la mansardă.

Care sunt principalele probleme pe care le întâmpinaţi în activitatea dumneavoastră, corelate legislaţiei, şi cum vedeţi soluţionarea?

Calitatea și corectitudinea montajului sunt principalele noastre preocupări. Întrucât ferestrele de mansardă se instalează în planul acoperișului, o foarte mare importanță în realizarea corectă a montajului o are racordul între rama ferestrei VELUX și invelitoarea casei.

În cele mai multe dintre cazuri, îmbinarea greșită între cele două elemente conduce la apariția infiltrațiilor în structura acoperișului. Aici se concentrează și eforturile noastre care au ca scop crearea unor ghiduri de montaj ușor de înțeles și utilizat, training-uri constante pentru echipele de montatori și urmărirea calității muncii pe șantiere.

Așa ne asigurăm că ferestrele de mansardă sunt montate corect, conform recomandărilor noastre tehnice, că se aplică responsabil normele de calitate și siguranță și se respectă legislația în vigoare. Noi suntem deschiși și interesați de direcții legislative și reglementări tehnice corespunzătoare domeniului care să ajute piața de construcții.

S-a schimbat ceva în gusturile clienţilor VELUX România în ultimii 2-3 ani?

Așa cum spuneam, trendul este spre produse de cât mai bună calitate, cu un preț corect. Concomitent, s-a format acest trend spre locuințe eco, eficiente energetic, la care noi am răspuns prin gama noastră de ferestre de mansardă cu trei foi de sticlă. În cazul ferestrelor de mansardă, ceea ce am observat este o tendință către stilul de amenajare nordic, minimalist, cu alb predomi-nant, iar noi am răspuns acestor tendințe cu fereastra de mansardă din lemn tratat termic, învelit în poliuretan alb, vopsit alb, model unic în piață, pentru care oferim 15 ani garanție. Însă, avem și altă categorie de produse eco-freindly care fac obiectul acestui trend, și anume tunelurile solare, care aduc lumină naturală în interioarele fără ferestre, pentru care am înregistrat un trend crescător de cereri, de la an la an.

Ce înseamnă Dealer Extranet? Care sunt avantajele acestui instrument pentru distribuitori?

Dealer Extranet este o platformă online care vine în ajutorul distribuitorilor noștri, prin care aceștia pot lansa comenzi online direct către noi. Deoarece noi nu vindem direct produsele, ci exclusiv printr-o rețea de distribuitori autorizați din toate zonele țării, această platformă este un atuu pentru noi, mai ales că trăim în era comunicării digitale. Programul a fost lansat recent și putem să vă spunem că a fost primit cu mare interes de către colaboratorii noștri.