Podul de la Brăila: CNAIR a semnat contractul pentru descărcarea arheologică

Institutul de Cercetări Eco-Muzeale a semnat un contract de 834.666,67 lei cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru descărcarea arheologică a terenului pe care va fi amplasat viitorul Pod peste Dunăre, precum şi infrastructura rutieră adiacentă acestuia.

Contractul are două etape iar prima dintre etape are la rândul ei două subetape foarte stricte ca termen, care privesc cercetările arheologice pe o suprafaţă de circa 1,6 hectare, respectiv 7 hectare. Conform contractului, de la obţinerea autorizaţiilor, ICEM are obligaţia de a cere beneficiarului punerea la dispoziţie a logisticii necesare pentru a executa lucrarea în cel mult 36 de zile. 

„Deja am obţinut autorizaţiile și vrem să începem lucrarea de luni, 8 octombrie 2018, motivat de faptul că dacă vom avea temperaturi diurne sub 10 grade Celsius ar putea fi afectate cercetările”, a declarat managerul Institutului de Cercetări Eco-Muzeale, Sorin Ailincăi.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principala din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La această se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). De o parte şi de altă vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adaugă lungimii podului suspendat.

Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zona mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de altă, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având de câte 2,80 m fiecare.