Gara Brașov va fi modernizată

Sucursala Regionala de Cai Ferate Braşov a lansat o licitaţie pentru închirierea spaţiilor comerciale, dar şi a spaţiilor pentru vânzare de bilete şi  pentru biroul de informaţii din incinta Gării CFR Braşov, scrie bzb.ro.

Conform anunţului postat pe site-ul CFR SA, spaţiile comerciale care vor fi scoase la licitaţie au o suprafaţă totală de 3.780,56 mp (fiind incluse şi cele amplasate în cele două corpuri lipite de clădirea principală, unul spre autogară, iar celălalt spre strada 13 Decembrie), iar preţul de pornire va fi de 31,23 lei/mp/lună, fără TVA. În ceea ce priveşte spaţiile pentru vânzarea biletelor, suprafaţa totală a acestora este de 102,83 mp, iar preţul de închiriere este fix, respectiv 21 de lei/mp/lună.

Conform directorului Regionalei de Căi Ferate Braşov, Ioan Pintea, participanţii la această licitaţie vor trebui să modernizeze gara potrivit unui concept realizat de un consultant contractat de regională şi prezentat în luna noiembrie a anului trecut într-o şedinţă a Consiliului Local Braşov. „Potrivit conceptului de modernizare prezentat în Consiliul Local Braşov, valoarea lucrărilor de modernizare este de aproximativ 4,3 milioane de euro. La această licitaţie se poate înscrie chiar şi Primăria Braşov, care şi-a exprimat de mai multe ori intenţia de a se implica în modernizarea gării”, a declarat Pintea.

Licitaţia pentru închirierea spaţiilor comerciale din Gară face parte din strategia CFR de modernizare staţiei de călători, iar investiţiile sunt destul de mari şi greu de suportat numai din bugetul CFR. „Totodată, prin proiectul cu finanţare europeană, ce prevede modernizarea tronsonului de cale ferată Braşov – Sighişoara, se vor moderniza peroanele, liniile de cale ferată şi echipamentele ce asigură circulaţia trenurilor”, a mai spus Pintea.

Conform conceptului prezentat în timpul şedinţei de plen a Consiliului Local, interiorul Gării Braşov ar urma să se schimbe radical. Astfel, casele de bilete ar urma să se mute la etaj, într-o zonă care acum nu este folosită, iar la parter sunt proiectate spaţii comerciale. De altfel, şi la primul etaj sunt propuse unităţi de alimentaţie publică, iar o parte a peronului 1 ar urma să fie ocupat de terase.

Pentru persoanele cu mobilitate redusă este proiectat un lift, dar şi scări rulante.

În ceea ce priveşte fluxul de călători, aceştia ar urma să ajungă la peroane fără a mai folosi porţiunea din tunelul subteran cu ieşire de la salonul principal, ci ar putea coborî în pe la peronul 1.