Cârtițele care au săpat metroul din Drumul Taberei și-au încheiat misiunea

Lucrările de excavație la Magistrala 5 de metrou – Râul Doamnei-Eroilor, au fost finalizate și oficialii Metrorex au scos din subteran Sfânta Varvara, cea de-a doua cârtiță care a mai rămas să sape. Astfel, cele două utilaje, Sfânta Filofteia și Sfânta Varvara, care au săpat tunelurile la Metroul de Drumul Taberei şi-au încheiat astfel misiunea începută încă de la sfârşitul lui 2012.

Tronsonul 1 Drumul Taberei – Eroilor al Magistralei 5 va avea un depou şi zece staţii de metrou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Obiectivul principal al proiectului este acela de a facilita legătura intre vestul și centrul oraşului, prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 6,87 km.

Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde de lei cu TVA. Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Linia de metrou ar urma să fie operaţională peste un an.

Structura staţiilor şi tunelurile de pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor din Magistrala 5 sunt realizate de către Asocierea Astaldi (Italia) – FCC Construccion (Spania) – Delta ACM (Romania) – AB Construct (România). De montarea instalaţiilor, a căii de rulare, precum şi finisajul staţiilor se ocupă tot firmele Astaldi şi FCC Construccion, în asociere cu UTI Grup şi Activ Group Management.