CNAIR, anunț legat de construcția de benzinării pe autostrăzi

În data de 20.07.2020, C.N.A.I.R. S.A. în calitate de autoritate contractantă, a transmis în SEAP, Anunțul de concesionare pentru procedura de achiziție publică licitatie deschisă, organizată pentru atribuirea contractelor de concesiune având ca obiect: Concesiune de servicii în scopul utilării/dotării, operării și întretinerii spațiilor pentru servicii aflate pe autostrăzile din România deschise traficului rutier, situate pe rutele Nădlac – Sibiu (A1) și Pitești – București (A1) și Cernavodă – Constanța (A2):

 

LOT 1: Spații de Servicii stanga si dreapta km 558+380, Autostrada A1 Nadlac – Arad;

LOT 2: Spații de Servicii stânga si dreapta km 530+536, Autostrada A1 Arad-Timișoara;

LOT 3: Spații de Servicii stânga si dreapta km 500+596, Autostrada A1 Timișoara – Lugoj;

LOT 4: Spații de Servicii stânga si dreapta km 481+646, Autostrada A1 Timișoara – Lugoj;

LOT 5: Spații de Servicii stânga si dreapta km 446+890, Autostrada A1 Lugoj – Deva;

LOT 6: Spații de Servicii stânga si dreapta km 428+310, Autostrada A1 Lugoj – Deva;

LOT 7: Spații de Servicii stânga si dreapta km 389+710, Autostrada A1 Lugoj – Deva;

LOT 8: Spații de Servicii stânga si dreapta km 340+500, Autostrada A1, VO Deva – Orăștie la standard de autostrada;

LOT 9: Spații de Servicii km 316+560 dreapta și km 316+360 stânga, Autostrada A1 Orăștie – Sibiu;

LOT 10: Spații de Servicii km 297+900 stânga și km 297+000 dreapta, Autostrada A1 Orăștie – Sibiu;

LOT 11: Spații de Servicii stânga si dreapta km 260+160, Autostrada A1 Orăștie – Sibiu;

LOT 12: Spații de Servicii stânga si dreapta km 110+100, Autostrada A1, Tronson București – Pitesti;

LOT 13: Spații de Servicii km 186+090 stânga si km 186+580 dreapta Autostrada A2 Medgidia – Constanta

 

Valoarea estimată a contractelor de concesiune: 15.986.368.372 LEI fara TVA.

Valoarea estimată a fiecarui lot în parte: 1.229.720.644 lei fara TVA.

            Durata contractelor: 240 luni (20 ani).

Achiziția are ca scop atribuirea de către CNAIR SA a unui numar de 13 contracte de concesiune de servicii aferente spațiilor de servicii aflate pe autostrăzile din România deschise traficului rutier, situate pe rutele Nădlac – Sibiu (A1), Pitesti – Bucuresti (A1) și Cernavodă – Constanța (A2) pentru execuția de lucrări și prestarea de servicii în scopul utilării/dotării, operării și înțretinerii acestora, obiectivul principal fiind creșterea calității infrastructurii rutiere naționale  creșterea gradului siguranței rutiere și furnizarea unor servicii la standarde europene pentru utilizatorii rețelei de autostrăzi.

Conform obiectivelor politicii de transport în România, principala direcție de acțiune a CNAIR o reprezintă dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, în vederea integrării rețelei naționale în  Rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), îmbunătățirii confortului utilizatorilor acestei infrastructuri și creșterii siguranței și eficienței transportului. Standardele de proiectare ale autostrăzilor din România au fost aliniate la standardele europene, în principal la „TEM Standards and Recommended Practice – 2002” care recomandă, printre facilitățile pe care trebuie să le prezinte o autostradă, și construirea spațiilor de odihnă (parcări) și a Spațiilor de Servicii.

Principalul beneficiu îl constituie utilarea/dotarea Spațiilor pentru Servicii aflate pe autostrăzile din România, deschise traficului rutier, situate pe rutele Nădlac – Sibiu și Pitești – București (A1) și Cernavodă – Constanța (A2) cu stații de distribuție carburanți, stații de încarcare pentru vehicule electrice, spații de odihnă, spațiu comercial inclusiv snack bar și cafenea, spații de parcare, toalete conform standardelor europene, în vederea creșterii confortului și a siguranței rutiere pentru utilizatorii rețelei de autostrăzi, alinierea rețelei naționale la standardele rețelei europene din punct de vedere al dotărilor autostrăzilor și facilităților oferite participanților la trafic, îmbunătățirea aspectului estetic al infrastructurii rutiere, obținerea unor venituri proprii din exploatarea infrastructurii rutiere existente.